LU datorzinātņu maģistru 1. kurss, 2. semestris

pirms 5269 dienas ·

Semestris ir pabeigts, pienācis laiks nelielai atskaitītei par to, kas tur bija labs un kas ne pārāk un kas bija pilnīgi garām. Pirms semestra rakstīju par pirmo kursu . Tobrīd bija uznācis entuziasms apmeklēt universitāti un gudrības smelties. Šosemestr sanāca tā švakāk. Nu tad par visu pēc kārtas:

Datu bāzes II – bija mazāk interesanti kā pirmajā semestrī un tika stāstīts arī par pāris novecojušām tehnoloģijām, kas nelikās lietderīgi. Tā pati pārbaudes forma – pārsvarā grāmatas konspekts un tulkošana – truli, bet tomēr šis tas prātīgs palika galvā. Pozitīvi, ka bija arī pāris praktiski uzdevumi un arī esejveida. Lekcijas nenotika (prof. Podnieks vispar neiespringst uz lekciju lasīšanu), kas bija viens no iemesliem, kāpēc paņemt šo kursu laika taupīšanai. Tiesa mājas darbi savu laik arī paņēma. Tie bija jāiesūta WebCT un tika izmantota pēdējā brīža metode, pārsvarā uzdevumus iesniedzot ļoti tuvu termiņam, riskējot ar tehniskām nebūšanām. Nekādu īpašu vilšanos nebija. Atzīmes ziņā vērtējums augsts.

Kompilatori – viennozīmīgi – interesantākais priekšmets, kuram biju uz vairumu lekciju. Sākums ar matemātiku un visādiem atkārtojumiem par gramatikām, automātiem, pēc tam pievēršanās kompilatoru uzbūvei un principiem. Pluss ir kursa pasniedzējs Mārtiņš Opmanis – stāsta interesanti. Novēlu UML/modelēšanas nodaļai atrast kādu tikpat interesantu stāstītāju, jo esošie diemžēl nespēj tā piesaistīt studentus. Interesanti mājasdarbi, praktiskie darbi, kur bija jāuzbūvē kādas dotas valodas interpretators un sintakses/loģikas pārbaudītājs. Vērtējums augsts, varētu teikt, ka pelnīti.

Tīmekļa programmēšana – īsti nezinu, ko teikt par šo priekšmetu. Tas bija tas, kura dēļ nācās pagarināt sesiju (ironiski, starp mums kā web programmētajiem). Priekšmetā ir pēc apjoma šķietami liels praktiskā grupu darba apjoms, kurā lielāko laika patēriņu prasa “jāšanās” ar visu daudzo rīku konfigurēšanu. Praktiskā darba objekts ir Web aplikācija, kura palīdz iepazīt dažādus ietvarus un paradigmas. Konkrēti – viss grozās ap Java / Tomcat / Spring / Hibernate / Velocity / Selenium / jUnit / ant / SVG / XML / RDF. Individuālo darbu veikšanā varēja vēl šo to iepazīt.
Es neteiktu, ka kaut kas nebija izdarāms, bet nu visu semestri laižot luni un neejot uz lekcijām (tur tika stāstīts daudz kas, pasniedzējs Kalvis Apsītis savu jomu pārzina) radās problēmas. Tad nu pēdējā brīdī laiku ieguldījām tā konkrēti. Tiesa pie atzīmju saņemšanas tas nebija būtiski, jo vērtējumu vairāk iespaidoja individuālie darbiņi. Bet nu nevarētu teikt, ka pūles tika pieliktas veltīgi.

Ātru algoritmu konstruēšana un analīze – priekšmets, kur tika nolaista vislielākā laža un saņemts zemākais vērtējums. Pasniedzējs prasīgs, stingrs, bet nu tā nav problēma. Priekšmeta saturs – bakalauru Arnicāna Pamatalgoritmi augstākā līmenī. Kārtošanas algoritmi, grafu algoritmi, datu struktūras. Vajadzīgs to visu izprast nopietnā līmenī – līdz sarežģītības novērtējumam un korektības pierādījumam. Pārbaudes forma – praktiski uzdevumi. Iegāza ne pārāk nopietnā pieeja mājasdarbiem. Visumā neslikts priekšmets.

Programmatūras testēšana – standarta Bičevska priekšmets ar diskusijām, kuras gan reizēm sanāca pašķidras. Obligāts apmeklējums. Rīta lekcijas, apmeklēju lekcijas pirmo pusi, pēc tam uz darbu. Prasības – prezentācija un pārskata referāts. Prezentācija tapa vienā vakarā, referāts kā vienas mana bakalaura darba nodaļas papildinājums. Novērtēts tika labi.

UML lietošana programmatūras izstrādē – priekšmets, kur nebiju uz nevienu lekciju un pievērsos tikai sesijas vidū. Divās dienās brīvi uzcepu semestra darbu un tikpat brīvi saņēmu viduvēju novērtējumu (atzīmi iespaidoja nokavētie termiņi). UML nekad īpaši mīļš nav bijis, bet šis tas šajā kursā noderīgs arī gadījās. Kursā tika aplūkoti projekta modelēšanas procesi un viens IBM modelēšanas rīks ar koda ģenerācijas iespējām.

Nu tas tad arī viss, ko es biju šajā semestrī paņēmis. Redzēsim, ko dos nākamais semestris, kura laikā pēc grafika būs jātop kursa darbam, kas būs pavasara semestra maģistra darba pamats.


Komentāri

Saturs pieejams saskaņā ar Creative Commons CC-BY-NC-ND-3.0 licenci. 2005—2020