Tāds E-talons mums nav vajadzīgs

pirms 4699 dienas ·

Nākamā gada 1. martā sāks darboties jaunais etanols E-talons – elektroniskā biļete norēķiniem sabiedriskajā transportā. Tik tālu viss ir jauki, bet kas notiek tālāk?

Īpaši nebiju lasījis par ieviešanas niansēm, bet šorīt pie brokastu lašmaizes (valstī krīze) pārlasīju šo TvNET ziņu.

Tātad, jaunās neērtības:

  • Mēneša kartiņu īpašnieki tagad vairs nevarēs mierīgi iekāpt un ieņemt savu sēdvietu. Tā vietā visiem būs ieiet nopīkstināties pie biļešu lasītāja, lai reģistrētu statistiku. Tā vajagot.
  • Ja mēneša biļete iegādāta 6 maršrutam, tad nevarēs braukāt ar 3. maršruta tramvaju (pilnībā pārklāj 6 maršrutu). Tāpēc, ka tā esot Rīgas Satiksmes apkāpšana. “Šī pasažieru daļa šobrīd bauda zināmas cenas priekšrocības, viņiem ir iespēja izmantot vairāku maršrutu sabiedriskā transporta līdzekļus par viena cenu ģeogrāfisku sakritību dēļ,” saka RS pārstāve. Jā, patiesi, kad man bija aktuāls sabiedriskais transports,pirku 3. maršruta kartiņu un braukāju pa 6. līniju bez īpaša stresa. Ja nekļūdos, pa 3. maršrutu uz Ķengaragu aizbraucu vien pāris reizes vairāku gadu laikā. Lielākais ieguvums bija iespēja kāpt iekšā jebkurā no tramvajiem un netērēt savu laiku. Par kādu zaudējumu nodarīšanu ir runa? Nopērkot kartiņu par fiksētu maksu es taču varu brauktāt, cik gribu. Ir dzirdēts par šādu pensionāru izklaidi – mājās nav ko darīt, ņemšu savu kartiņu (agrāk nebija par velti un puscenu) un apbraukšu riņķi.
  • “Esošie biļešu veidi tiek saglabāti, ieviešot elektronisko norēķinu sistēmu, un tiks saglabāti tik ilgi, kamēr iedzīvotāji pieradīs pie jaunās norēķinu kārtības,” uzsvēra “Rīgas satiksmes” pārstāve. Un ko tālāk, tad kad pieradīsim? Iebrauc cilvēks pirmoreiz Rīgā, par E-talonu neko nezin, kas notiks?

Un kur ir visu sengaidītā iespēja samaksāt par konkrētu laiku un braukāt ar vairākiem transportiem, arī vilcienu pilsētas robežās? Tas ir tas, ko sabiedrība gaidīja no elektroniskās biļetes. Tai būtu mūsu dzīve jāatvieglo, nevis jāliek vergot tehnoloģijām. Tā vietā mēs tagad paši skaitīsim RS statistiku, lai viņi mūsu pārvadājumus varētu “optimizēt”. Mūsu galā lielu iespēju nav, jācer, ja viņi savu pienākumu daļu spēs pildīt.

Bet ko es te vispār cepos, es tāpat par pa Rīgu braucu ar velosipēdu un katru braucienu sabiedriskajā transportā uztveru kā morālu pārbaudījumu.


Komentāri

Saturs pieejams saskaņā ar Creative Commons CC-BY-NC-ND-3.0 licenci. 2005—2020